tisdag 18 mars 2008

En vit värld



Och så kom snön. Promenaden till dagis i morse tog bra mycket längre tid än vanligt. Det skulle kännas, kramas och smakas på allt det vita som plötsligt täckte världen. Speciellt Lilltjejen som knappt varit med om vinterväder var fascinerad. Och jag som börjat acceptera insikten att våren kommit i år utan någon föregående vinter får njuta av mina tulpaner i fönstret i stället...

Helgen som gick tillbringade vi hos mina föräldrar som bor en bit ifrån oss, mitt i smeten, i en stad som är bra mycket större än vad vi vanligtvis får hålla till godo med. Barnen tycker det är spännande att åka hiss, kika i brevinkastet, kolla på bilar och tåg genom fönstret och tycker det är toppen att kunna gå till en ny lekpark varje dag.

Själv gillar jag mest att det tar två minuter att promenera ner till alla affärer och caféer! Det är bara att slinka ner till Polarn och Pyret och vips har man fått tag på den där könsneutrala vårjackan jag efterlyste i ett tidigare inlägg. Knallgrön och jättefin tillsammans med en matchande rosa mössa med gröna ränder. Stora Tjejen blev jättenöjd!

I söndags morse var jag och Lillebror på frukostdejt med en av mina bästa vänner, som jag träffar alldeles för sällan. Så mysigt. Jag kan verkligen sakna närheten till allt som man får i en stad. Å andra sidan har vi naturen inpå knuten här och det är också härligt. Det bästa är ju om man kan få en dos av varje med jämna mellanrum - och det får jag ju!

Lite trist just nu är att det enda jag kan äta är mosad mat... En visdomstand började krångla förra veckan och jag har fortfarande ont trots att jag ätit penicillin sen i fredags! Börjar bli trött på det här nu...

Men snart är påsken här och då tänker jag njuta av både god mat och godis! I dag gick jag runt på tomten och knipsade av grenar till påskriset. Bredvid mig står lilla lådan med påskpynt och i morgon är det dags att pyssla lite med blommor och fjädrar. Sånt tycker jag är riktigt kul!

2 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är vårvinter vädret konstigt!!

Ni verkar ha haft det bra! Hoppas bara att din tand går över så att du kan njuta av den stundande påskhelgen! Kram!

hem ljuva hem- helena sa...

Hoppas att din tand blir bra snart!! Inte kul med tandvärk (eller mosad mat heller för den delen). Lustigt att ni fått snö nu. Här fortsätter det också snöa- i stort sett varje dag, så det blir nog aldrig vår i år-så känns det som nu i alla fall!
(Nelly har också fått den där rosa Polarn mössan med gröna ränder).
(-:. Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK! Kram!