söndag 28 december 2008

Hej igen!

Vilken lång bloggpaus det blev! Här har det verkligen gått i ett hela hösten och ända fram till jul. På natten till julafton rev vi byggpappen på golvet i salen och sen sänkte sig äntligen julfriden i vårt hus! 



Vi hann. Ett tag såg det inte ut som det skulle gå. Det var braskamin som skulle installeras och godkännas, takfönster som skulle på plats och det ena med det andra. Veckan innan jul. Det här renoveringsprojektet var gigantiskt och jag är så glad att det är över. Och det var så värt allt arbete för resultatet blev precis som vi ville ha det!

Nu återstår bland annat att få lister på plats och måla dem, måla fönsterfoder i salen, bygga kontorsbänkar, bygga bokhyllevägg och skruva upp hyllor i skafferiet. Smågrejer med andra ord... Och så all inredning såklart! Det kliar i fingrarna på mig.

Köket är nästan helt färdigt. Mina känslor för detta rum kan sammanfattas i ett enda ord: förälskelse! Jag älskar helt enkelt mitt nya kök.




Den vita soffan har fått konkurrens. Varför ska man krypa upp i soffan när man kan mysa på en sittbänk i köket?



Ha det gott! Vi ses snart igen!

3 kommentarer:

hem ljuva hem- helena sa...

Hallå där!! Kul att du är tillbaka med ett inlägg. Har saknat dig ute i bloggvärlden. Åhh, vilket underbart kök ni har fått!! Det ser jättemysigt ut, och vad fint med bänken framför fönstret. Där blir det säker många och långa mysstunder för både barnen och er. Jag förstår att du är förälskad.(Jag vet hur verklig köksförälskelse känns. Det kände jag med när vårt kök stod färdigt för snart 4 år sedan).
Hoppas att julen har varit bra!
God fortsättning och Kram. /Helena

Anonym sa...

Så fint ni har fått det! Helt enkelt supermysigt och fräscht.

Ingen bebis här inte men vi ligger alla tre deckade i feber och snuva, jobbigt..

Anonym sa...

Vad underbart ditt kök blev! Jag förstår att du gärna stannar kvar =)