torsdag 14 maj 2009

I stället för att rulla tummarna...

Eftersom jag ju inte har något vettigare för mig i kväll (hrrmm...) passar det väl bra att haka på en liten utmaning och svara på några frågor! 60 st närmare bestämt... Häng med!

1. Hur gammal är du om fem år? 36.

2. Vem var den sista du träffade? Barnen, innan de äntligen somnade!

3. Hur lång är du? 178 cm

4. Vilken var den senaste film du såg? Before Sunset. En helt ljuvlig film med Ethan Hawke och Julie Delpy jag har på DVD.

5. Vem ringde du senast? Mannen min.

6. Ditt senaste sms och till vem? Till världens bästa kompis. Det löd "Barnvagn! Kram!"

7. Vad är helgens planer? 6-årskalas. Och så är det väl melodifestivalen? Mycket viktigt för min största tjej...

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa, definitivt.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.

10. När såg du senast din mamma? Alldeles för länge sen. Men snart!

11.Vilken ögonfärg har du? Brun.

12. När vaknade du idag? 05:59 av väckarklockan och var faktiskt pigg för ovanlighetens skull!

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej. 

14. Vilken plats föredrar du bäst? Den där mina älskade finns.

15. Vilken plats föredrar du minst? Det beror helt på sammanhang.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Det ska bli spännande att se!

17. Vad skrämde dig som barn? Fullgubbar på stan.

18. Vem fick dig att skratta senast? Barnen såklart. Dom fick mig också att skrika...

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Nu har vi en skivspelare i sovrummet men där snurrar mer 70-talsskivor än mina gamla med Rick Astley...

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med. 

22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre. Fast de är inte bara mina.

23. Hur många landskap har du bott i?  Tre. Närke, Skåne och Sörmland.

24. Har du någon gång spytt på någon? Definitivt. Blivit spydd på också fler gånger än jag önskar senaste åren...

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Alla varianter har sin charm i rätt sammanhang.

26. Är du social? Absolut! Och så älskar jag att bara vara för mig själv.

27. Vilken är din favoritglass? Choklad.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en bil som aldrig krånglar. Och resa mer.

29. Tycker du om kinamat? Ja. Inte mitt förstaval men jag gillar det mesta i matväg.

30. Tycker du om kaffe? Älskar kaffe i olika former!

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe med mjölk.

32. Sover du på någon särskild sida? Nej.

33. Kan du spela poker? Nej. Det intresserar mig inte.

34. Tycker du om att mysa? Ja, jag älskar såklart att mysa!

35. Är du en beroendemänniska? Nej.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja. 

37.Vill du ha barn? Självklart. Och det har jag!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska, franska. 

39. Har du någonsin åkt ambulans? Aldrig. Men polisbil!

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Fast pool kan också vara bra nice.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat. För att laga hemma eller äta ute.

42. Äger du dyra smycken? Nej.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En provsmakning av sonens kvällsvälling.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Mannen min. Och småkottarna såklart!

46. Välj ett ärr på din kropp? Kommer inte på ett enda. Det kan väl inte stämma? Hmm.

47. Vad har du för ringsignal? Den låter som en telefon.

48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja, flera som jag älskar att klä barnen i.

49. Flirtar du mycket? Nej!

50. Vart togs din profilbild? Har ingen.

51. Kan du byta olja på bilen? Avskyr allt som har med bilskötsel att göra. Men jag kan kolla på stickan om det finns lagom mycket olja. Om jag verkligen måste.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Någon rafflande bok om undervisning i muntlig framställning...

54. Läser du dagstidningen? Nej.

55. Prenumererar du på någon tidning? Mama.

56. Dansar du i bilen? Såklart! Vi sjunger och dansar faktiskt ofta i bilen till hög musik. 

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lugna favoriter när jag körde runt till de gamla på jobbet idag. Lyssnar aldrig på den hemma men har upptäckt att den är perfekt i bilen på jobbet. Total avslappning.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett telefonnummer.

59. När var du i kyrkan senast? På något dop förmodligen.

60. Vilka personer utmanar du: Den som har lust!

3 kommentarer:

Wauf sa...

61. Vem älskar dig mest i hela världen? Din man såklart!

hem ljuva hem- helena sa...

Kul att du hakade på utmaningen och kul att läsa mer om dig!
KRAM!

Karin sa...

Kul läsning. Gullig kommentar av Wauf