söndag 7 oktober 2007

I stearinljusets sken



I kväll sitter jag med tända ljus och jobbar på min magisteruppsats. Den ska bli klar innan Lillebror föds! Det går trögt, inte direkt så att fingrarna dansar över tangentbordet. Helst vill jag bara boa in mig, njuta av graviditeten, hösten och planera renovering och inredning. Surfa runt på alla mysiga bloggar. Försöker motivera mig med att när uppsatsen faktiskt blir klar kan jag ju göra precis det. Då slipper jag ha den hela tiden hängandes över mig. Så jag skriver på; ett ord i taget, en mening till och sen har det faktiskt blivit en hel sida!

Okej. Nu tar jag nya tag. Ett ord till, en mening till. Okej. Nu!

15 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Lycka till med skrivandet!! Kramis!

Anonym sa...

Det var verkligen en intressant blogg! Imponeras över din entusiasm och glädje över ert projekt, med en redan stor familj som ska bli ännu större! Jag har precis kastat in handduken i vårt livsprojekt. Efter 20 år med hammare och vattenpass i högsta hugg har jag faktiskt tröttnat. Hur underbart vårt hus än må vara, kopplingen till mina förfäder fem generationer bakåt i tiden och allt vad det innebär - nu styr jag kosan mot ett liv i lägenhet och tänker satsa på poesikvällar och bio! Jag lovar att heja på allt vad jag kan. Nu ingår jag i din fanclub! På återhörande!
/Dagny

Ardisia sa...

Lycka till med uppsatsen!

Läste ditt inlägg här nedan också, härligt med lite egentid. Så himla skönt. Jag vill också... Däremot har JAG varit ensam med ungarna sen torsdags. Hoppas det är min tur å hoppa i flygplanet snart ;)

Ha en fortsatt trevlig kväll! Kramis

Lime sa...

Hej! Jag halkade precis in hos dig. Vilket häääftigt hus ni har, kul att se bilder och era framsteg i renoveringen. Lycka till med uppsatsen och på återseende :-)

Tingeltangel sa...

Tack för dina tänkvärda och vänliga ord till mig... Jag är imponerad av dig som skriver magisteruppsats samtidigt som du har små barn. Strongt! Och så arbetar ni ju en massa med ert fina hus också.

NICOLINAS BONING sa...

Lycka till med dina ord;-)
Det är så sant som du själv säger...bara man har gjort det så...men inte hjälper det alla gånger inte!
Men du verkar vara på god väg nu,så håll igång orden bara;-)
Kram/Birgitta

hem ljuva hem- helena sa...

Lycka till med skrivandet. Det är lika bra att köra hårt, så att du får undan det innan julmyset!!

Tidsmästarinnan sa...

kämpa på med uppsatsen, rätt vad det är så är den klar!
Roligt att få se "före-bild" från det blivande härliga köket (har inga problem att föreställa mig hur fint det kan bli!).
Må så gott!

Ljuva ro sa...

Hoppas du får fart på motivationen att skriva och att du kan njuta av hösten och graviditeten på samma gång! Vilka mysiga bilder du visar, köket du beskrev låter underbart! Lycka till

Solsjö - Under en vind sa...

Nu har jag länkat dig...insåg att det inte blivit av innan....Kram!

Anonym sa...

Kämpa på, det kommer kännas toppenbra sen. Tro mig!

faster atta sa...

Lycka till med uppsatsen, hoppas att motivationen återkommer! Det är skönt att ha det klart. Jag för min del har förvisso bara skrivit en kandidat uppsats och då krävs ju inte lika mycket forskning men det var tufft det med! vad handlar din om?

Anonym sa...

Jag avundas dig icke!
Lycka till med allt och när det är färdigt, NJUT!!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Lycka till och bit ihop. Ett ord i taget. Jag är grymt imponerad av att du gör det med två barn och en på väg. Jag tyckte att det räckte med examensarbetet som sambo.

Anonym sa...

Vilket fint arrangemang:)