fredag 14 september 2007

Husmoder

Jag älskar att laga mat och baka. Det är en av de grejer jag är bra på som "husmor"! Det ska inte vara för komplicerat och omständigt utan rena råvaror och sköna smakkombinationer. Jag lagar inte så gärna efter recept utan låter mig inspireras av dem och provar mig fram i stunden, tar vad jag har hemma och svävar ut så mycket ork och omständigheter tillåter i stunden. Oftast är barnen med mig i köket och ibland tar jag mig knappt fram till köksbänken för de står i vägen på sina stolar och ska vara med och titta och röra i grytorna! Det är inte ofta läge att fota dessa stunder så jag har inte så mycket bilder på mat- och bakprocesser i köket!

För ett tag sen bakade jag och Stora Tjejen i alla fall kanelbullar tillsammans med rosa pärlsocker på. Bakar gör jag alltid efter recept!







Nyligen lagade jag också fiskgryta.





Då var jag för en gångs skull ensam i köket. När den var klar var det dock inte läge för fotografering. När man kommer in från en lång träningsstund med nya cykeln kan man inte vänta på att mamma ska arrangera ett stilleben på matbordet...

Men det är kul att fota mat!

5 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

*magkurr*
:-)

det där såg jättegott ut kära husmoder!
Får jag länka hit till dig?
Glada hälsningar,

S.

vinklar o vrår sa...

Älskar också att baka och laga mat, men jag är mer av ett receptfreak. Följer till punkt och pricka ;) Men de där bullarna såg riktigt goda ut. Kanske att jag gör med rosa pärlsocker på nästa gång... fastän det inte står i receptet ;) Kram / Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Ser gott ut! Min dotter hade också gillat rosa på bullarna!! Ha en trevlig helg! Kram!

Lallis sa...

Vad kul med rosa pärlsocker. Har en liten tjej här hemma som skulle ääälska det:)
Vad kul det var att hitta in till dig. Kommer absolut igen.
Mvh Lallis

NICOLINAS BONING sa...

Vilket häftigt hus ni har!!!
Hit måste jag komma igen...och igen...och igen...
Birgitta