måndag 2 februari 2009

Lite nya grejer

Jag har lagt till ett par funktioner här på bloggen. Följ min blogg med bloglovin Det ena är Bloglovin' som ju inte är så tokigt när man gillar att titta in på många olika bloggar. Det sparar onekligen lite tid att bara bli visad vilka bloggar som uppdaterats och inte surfa runt på alla. 

Det andra är en möjlighet att översätta bloggen till önskat språk. Jag har haft mycket roligt när jag läst min blogg på engelska! Det blir ju inte helt rätt alla gånger... "Mitt fina lantkök" blev till "Financial rural cuisine". Eeehhh? Vad är det för nåt? Och tar man recepten för bokstavligt garanterar i alla fall inte jag att resultatet blir lyckat - i receptet för äppelbullar har "gammeldags mjölk" blivit till "old milk". Nja, jag tror inte det blir så smaskens... 

Så, översätt gärna men tro inte att allt du läser är sant!

Inga kommentarer: