torsdag 23 augusti 2007

Kläder utan glamour

I dag har varit en trött dag, klibbig och seg. En kaffe efter maten och en kvällspromenad när barnen lagt sig (och vi snackar verkligen inte någon powerwalk!) gjorde i alla fall susen och nu sitter jag här, lika klibbig men inte fullt så trött.

Har sorterat bland barnens kläder i dag och det gör mig alltid matt. Det är så mycket! Nu har jag i alla fall blivit lite tuffare och faktiskt rensat bort de tröjor som är större på bredden än på längden och t-shirts med tryck jag inte gillar eller konstiga mönster. Har än en gång hittat ett nytt system för de kläder som inte används för tillfället. Det underlättar ju att veta att nästa tillskott blir en kille, då kan Lilltjejens urvuxna klänningar etc redan läggas undan så slipper jag åtminstone sånt när Lillebrors kläder ska fram!

Vi hämtade också paketet med kläder vi beställt från H&M och Stora Tjejen blev överförtjust i sin rosa kjol och Hello Kitty- kläderna. Grå mysbyxor och mörkbrunt fleeceset var inte lika populärt... Men jag vägrar att köpa merparten av barnens kläder i könsstereotypa utföranden! Tacka vet jag alla kläder som både mina och sambons föräldrar sparat från det ljuva 70-talet - det går inte att se vilka av de röda, bruna och oreanga kläderna i manchester och plysch som tidigare tillhört mig eller min sambo!

Nu ska jag bläddra lite i Elle och drömma om ett annat liv där designkläder, karriär och glamour har en naturlig plats... Det känns rätt avlägset. I samma veva som vi köpte en Urban Jungle syskonvagn köpte min bästa vän en ny handväska i Milano för samma summa. Fast jag tycker att min handväska från Ullared är fin. I alla fall innan remmen gick sönder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett väskköp per Ullared-besök är ett måste hihi, men jag har haft tur med mina, ingen har gått sönder.
Tycker det är besvärligt med alla barnkläder som de växer ur. Det blir ju en del att förvara.