tisdag 21 augusti 2007

Tillbaka i vardagen

Efter ett par sköna, och mycket välbehövliga, veckors semester är vi nu tillbaka. Några riktiga sommardagar på vit Österlenstrand blev det, en hel del shopping av allt från vinterkläder (otoligt god framförhållning!) till barnen på Polarn och Pyret, till ett fint virkat vitt överkast på loppis. Besökte också glassbåten i Åhus flera gånger och Tosselilla Sommarland där karusellerna, vattenrutschbanorna och ponnyridningen var oerhört uppskattat. Sambon, som längtat efter att få åka dit i snart 25 år, njöt nog mest av alla... Bilderna är ännu inte inladdade i datorn så det finns inte så mycket att visa, kommer senare.

Bäst av allt var ändå att få vara tillsammans, allihop, dygnet runt. Har haft lugn och ro på kvällarna utan en massa måsten, haft tid till samtal och bokläsning över ett glas alkoholfritt mousserande vin, delat på allt med blöjbyten, trotsutbrott och upphängning av tvätt. Vi har planerat för nya badrummet och köket som skall börja byggas till hösten. Det ska bli så spännande att sätta igång med det! Det här kommer att bli en bra höst, det känner jag. Och här i bloggen ska jag skriva om det, mitt vardagsliv, visa bilder och dela med mig på samma sätt som så många andra gör och som jag så gärna läser och inspireras av. Kul att du hittade hit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mysig blogg och vilken härlig person du verkar vara. Skulle gärna vilja se mer bilder av ert hus!